Claire, an actress, is happily married to Sébastien, a director. But when she struggles to embody Hermione in the play Andromaque, Sébastien abruptly replaces her with his ex-wife. As rehearsals progress, life slowly imitates fiction, and Claire descends into a devastating madness.
With wounds of a failed revolution still raw, Jacques Rivette holds a cracked mirror to the aftermath of ’68 in this potent film. What starts as play soon falls into frenzied cacophony, as Bulle Ogier stuns in a performance that encapsulates the tragic loss of meaning for an entire generation.