A forged 500-franc note is cynically passed from person to person and shop to shop, until it falls into the hands of a genuine innocent who doesn’t see it for what it is – which will have devastating consequences on his life, causing him to turn to crime and murder.
An exchange of counterfeit money sets off an intractable series of events in Robert Bresson’s cut-glass swan song. Adapted from a Tolstoy novella, this modern-day morality tale unfolds with exacting economy, summiting new heights of spiritual interrogation through its sharp-sighted formal rigor.