Late August, Early September
Adrien and his friend Gabriel are two young men grappling with their relationship to each other and ultimately with the women in their lives. Adrien is a published writer, much admired by Gabriel, who feels inadequate in the presence of his friend. What brings them together is Adrien’s illness.
Four years after Cold Water, his portrait of young adulthood, Olivier Assayas turned to another transitional phase with this deeply affecting tale of mid-30s friendship. With an all-star cast that includes a teenage Mia Hansen-Løve, this overlooked gem channels the spirit of Rohmer and Cassavetes.