Young French student Xavier leaves behind his long-term girlfriend and sets off for Barcelona as part of the Erasmus student exchange programme. He settles into a large apartment with seven other European exchange students and learns to know them and himself far better than he might have expected.
An emblem of the Erasmus programme for a whole generation of students, Cédric Klapisch’s transnational, whimsical crowd-pleaser opens his trilogy on European identity. This now-cult comedy on the beauty of cultural difference and the confusion of early adulthood stars Romain Duris and Audrey Tautou.