Lazzaro, a peasant so good that he is often mistaken for simple-minded, meets Tancredi, a nobleman cursed by his imagination. They find joy in a pastoral world of deception and lies. The truth will separate them, but Lazzaro’s loyalty will lead him to travel in time, landing in a bleak city.
Following an innocent fool from lustrous landscapes of the past to a modern-day city, this magical-realist tale explores how the winds of modernization displace Italian traditions. Feeling at once timeless and altogether new, this treasure won Alice Rohrwacher an award for Best Screenplay at Cannes.