Le navire Night
Each night in Paris, hundreds of men and women use unlisted phone lines leftover from the German occupation of Paris to anonymously talk to each other and to love each other. These shipwrecked lovers are never allowed to meet in person, but are dying to love, and to escape the abyss of solitude.
Marguerite Duras further subverts and reimagines cinematic form with her fervid letter to anonymous love and desire. A film is in the making while another unravels: two voices (Duras and Benoît Jacquot), lost in contemporary solitude, resonate while a camera wanders the empty streets of Paris.