In a secluded village in the Italian Alps, an unlikely brotherhood forms between two boys, Pietro and Bruno. Over the years Bruno remains faithful to his home while Pietro aspires to greater heights, but as decades pass and lives unfold, their paths ultimately lead them back to where they first met.
Winner of the Cannes Jury Prize in 2022, The Eight Mountains is a tenderly told story of boyhood and friendship that unfolds unhurriedly against the astonishing landscapes of Northern Italy. Luca Marinelli (Martin Eden) is magnificent once again in this gentle yet grandiose film.