On a rainy day in spring, Mary-Jane, a divorced mother of two of almost 40, falls in love with Julien, a boy of nearly 15, a video game-obsessed classmate of her daughter. But is it romance—or a desperate attempt to turn back time in the face of middle age?
Varda’s sensitive drama sees real-life mother and daughter Jane Birkin and Charlotte Gainsbourg exchange roles in a quietly transgressive look at the family institution. Both delicate and fun, this collaboration with Birkin emerged while Varda was filming her for the documentary Jane B. par Agnès V.