Le quattro volte
An old goat shepherd lives in a quiet village in the hills of Calabria that most villagers have left long ago. He is sick, and believes to find his cure in the dust he collects on the church floor, which he drinks in his water every day. But soon, his soul will move on through four successive lives.
Michelangelo Frammartino’s totally unexpected documentary vision (a triumph with audiences and critics at Cannes, New York, Berlin, Locarno and more) re-organizes nature—goats, trees, dogs, the seasons—to produce a stunning, condensed story of life’s circle from birth to death.