Le samouraï
Jeff Costello, nicknamed the Samurai, is an enigmatic hitman, meticulous in crafting airtight alibis. After assassinating a nightclub owner, he becomes a suspect in the murder investigation by a detective. But the witness statements contradict each other.
An anti-hero cloaked in a fedora and a trench coat, Alain Delon is ice-cool as a hitman on the run in Jean-Pierre Melville’s influential classic. From flashy nightclubs to the cavernous tunnels of the Parisian metro, this stylish cat-and-mouse chase turns the crime genre into an existential drift.