Lean on Pete
Charley Thompson, a teenager living with his single father, gets a summer job working for horse trainer Del Montgomery. Bonding with an aging racehorse, Charley is horrified to learn he is bound for slaughter, and so he steals the horse, and the duo embark on an odyssey.
A sublime literary adaptation from British filmmaker Andrew Haigh (45 Years), this intimate drama aches with a deep yearning to belong, hindered by precarious living conditions. Shot in an ever-changing Portland, intense connections and shattering losses are articulated with an unfussy simplicity.