Leonor Will Never Die
Leonor Reyes, a former pioneer of Filipino action cinema, now struggles with ageing, debt, and her son’s death. After being struck by a falling TV, she’s knocked into a coma. In the hospital, fantasy and reality blur as she awakens inside her own story.
Celebrating the unsung female voices of a male-dominated genre, this Sundance award-winner is a marvel of stylistic pastiche. Throwing melodrama, fisticuffs, and even a musical number into its meta melting pot, Leonor Will Never Die pays heartfelt tribute to the Philippines’ action-movie heyday.