Les Unwanted de Europa
The film portrays the last days in the life of philosopher Walter Benjamin in the South-Eastern Pyrenees, where in 1939 the Catalan republicans were escaping to France, but a year later foreigners, Jews and anti-fascists were trying to escape in the opposite direction from ‘collaborationist’ France.