Letter
In a remote village in the Northwest of Russia, a psychiatric ward exists in an old wooden house. The place and its inhabitants seem to be untouched by civilization. But in this pristine setting, no articulate human voice is heard, and all pain is muted.
Made by Ukrainian auteur Sergei Loznitsa while shooting his 2001 doc The Settlement , this short film eerily plays with time and space. Shot with a special camera—with each image appearing as if it was taken in the early years of the 20th century — Letter is an impressionistic work of non-fiction.