Letters Home
A filmed adaptation of Rose Leiman Goldemberg’s play, based on Sylvia Plath’s intense correspondence with her mother Aurelia, from the time the poet was in university until her suicide. Delphine Seyrig and her niece Coralie Seyrig recite Sylvia and Aurelia’s letters to the audience directly.
Adapted from a play comprised of passages from Sylvia Plath’s letters, Chantal Akerman’s film retains the sparse set design which strikingly heightens the excerpts’ raw emotions. The tortuous mother-daughter relationship, central to both Plath’s and Akerman’s works, takes on a startling physicality.