Light in the Tropics
Merging the Americas of the past and the present, Paula Gaitán’s sprawling cinematic journey places Indigenous lives front and center. A visual tapestry woven from historical reenactments, ethnographic vignettes, and poetic landscape shots, this is a colossal achievement in experimental filmmaking.