Lights in the Dusk
Aki Kaurismäki concludes his so-called “Loser Trilogy” with a minimalist Bressonian fable. An existentially charged anatomisation of urban loneliness indebted to the work of Edward Hopper, this noirish morality tale seeks love and redemption along modern Helsinki’s thoroughfares of broken dreams.