Lilting
The world of a Chinese mother mourning the untimely death of her son is suddenly disrupted by the presence of a stranger who doesn’t speak her language. Through a translator, they piece together memories of a man they both loved dearly.
Hong Khaou’s affecting debut explores the many bruised contours of grief, and how love can surpass the seemingly invisible barriers of language and cultural difference. This lump-in-the-throat drama hinges on emotive flashbacks and the tenderly exposed performances of Ben Whishaw and Cheng Pei-pei.