Lina from Lima
Lina is a Peruvian woman who works as a domestic helper for a wealthy Chilean family. She earns enough to make ends meet, and to send money back to her son in Lima. But when she prepares for her annual trip home for Christmas, she comes to the stark realization that no one is really waiting for her.
With witty tunes and vibrant costumes, this uplifting story about a Peruvian housekeeper defies expectations. In spite of her struggles, Lina’s passion persists: in her musical daydreams, she lives her best life. Unapologetic, funny, and bold, Lina From Lima’s refreshing vision feels much needed.