Linger on Some Pale Blue Dot
It’s dark outside and the kitchen of a small bakery is getting ready to start baking. This documentary looks into the everyday process of making bread, one step at a time—waiting included.
The films of Alexandre Koberidze have a wondrous way with music, and this rapturously scored short is no different. At once a process-driven documentary and an experimental adventure in formal poetry, Linger on Some Pale Blue Dot is in thrall to the ecstatic rhythms of manual and machine labour.