On a hazy morning after a threesome, expectant mother Julia Zárate finds her partner dead in her flat, and his lover injured. Arrested for a crime she didn’t commit, she faces a bleak trial. Amidst her pregnancy and depression, the birth of her son, Tomás, becomes a transformative reason to live.
Finding a fresh angle on the prison movie, this impassioned drama from Pablo Trapero examines the trials of motherhood within Argentina’s carceral system. With an raw and authentic lead in Martina Gusmán, Lion’s Den is a searing portrait of social injustice and the powerlessness it breeds.