Little Joe
Single mother Alice is a dedicated plant breeder at a corporation engaged in developing new species. She has engineered a special crimson flower: if kept at the ideal temperature and spoken to regularly, it makes its owner happy. Against company policy, Alice takes one home for her teenage son, Joe.
A boldly modern and highly stylized revision of the “Body Snatchers” theme, Jessica Hausner’s unnerving fable stars Ben Whishaw and Emily Beecham, who won Best Actress in Cannes. With hints of sci-fi horror, this flower of evil blooms in the hothouse of monstrosity that is the age of Big Pharma.