Living
London, 1953. Civil servant William is a cog within the city’s bureaucracy. Buried under paperwork at the office and lonely at home, his life has long felt empty. However, when he receives a shattering medical diagnosis, he is forced to act to try and grasp fulfilment before it goes beyond reach.
In Living, the Japanese-English writer and Nobel Prize winner Kazuo Ishiguro adapts Ikiru, the cinematic classic by Akira Kurosawa, to 1950s London. With a sparkling, career-best performance from Bill Nighy, the result is a truly inspiring, heartfelt call to do away with apathy and seize the moment.