Living in Oblivion
Independent film director Nick Reve is making his first feature film, but everything that can go wrong does. The rebellious catering crew acts out, and tensions rise between the lead actors contributing to the many problems on set. As money and time run out, Nick struggles to complete his film.
Cinema has provided its share of films about the many challenges of filmmaking, but few—if any—realize as disastrous circumstances as Tom DiCillo’s Living in Oblivion. Virtuoso performances from Catherine Keener & Steve Buscemi bolster this remarkably accurate and distinctly hilarious cult gem.