Lola Pater
After his mother’s death, 27-year-old Zino decides to go looking for his father, Farid, who disappeared 25 years earlier. He learns that Farid is living in the south of France and that his parents never got divorced. But when he arrives there, instead of Farid he finds Lola, a belly dancing teacher.
A path to discovery becomes a tale of acceptance and parental love in Lola Pater, in which the dazzling Fanny Ardant plays a transgender woman who reconnects with the son she never knew. Balancing melodrama and light humor to delightful effect, this film reminds us all to embrace our identity.