Lost in Translation
A disenchanted movie star connects with an equally adrift newlywed in a hotel bar in Tokyo. Crossing the language and custom barriers around them, the two bond deeply over the multidimensional mysteries and marvels of an atmospheric Tokyo, and life itself.
Has any film so quickly skyrocketed into the Zeitgeist? No wonder: Sofia Coppola’s exquisitely beautiful and tender portrait of Bill Murray and Scarlett Johansson stranded geographically and emotionally in Japan is that most perfect union of the personal and the universal. A modern classic.