Loulou
One evening Nelly meets Loulou, a down-and-out young man. After her husband kicks her out, she goes off to live with Loulou and becomes pregnant. When Loulou doesn’t change his wayward life, spending time with his pals and pulling off small-time robberies, Nelly decides not to keep the baby.
Examinations of sex and class may be nothing new, but this remarkable feature is distinguished by Maurice Pialat’s clear-eyed scrutiny of human behavior. Starring Gérard Depardieu and an incredible Isabelle Huppert, Loulou is a riveting dissection of sexual liberation and the dynamics of power.