Love, Deutschmarks and Death
The German Federal Republic’s 1961 recruitment agreement with Turkey not only brought workers, but also their music. The stories of the band Derdiyoklar, Radio Yılmaz, protest rocker Cem Karaca’s German exile, and many more are testament to the unique liveliness of Turkish music in Germany.
A captivating fusion of infectious music, humor, and cultural insight, this resplendent look at the roots of Turkish-German music delves deeply into notions of identity, protest, and solidarity. Turn up the volume for a heart-palpitating cocktail of psychedelic riffs and rebellious beats.