Loveling
Irene and Klaus live with their four children in Rio de Janeiro when their teenage son, a local handball star, is scouted to play professionally in Germany. The perspective of his departure is a shock and a big change in Irene’s life, but also a chance to see herself beyond her role as a mother.
A charming tale of parenthood, Loveling infuses some of the key elements of the coming-of-age film with everyday details. Co-scripted by director Gustavo Pizzi and lead actress Karine Teles—who were inspired by the birth of their twins while writing—this is a refreshing, resonant melodrama.