Lover for a Day
After a bad breakup, the only place 23-year-old Jeanne has to stay in Paris is the flat of her father. But when Jeanne arrives, she finds that his new girlfriend has moved in too: Arianne, a young woman her own age. Each is looking for their own kind of love in a city filled with possibilities.
In this lithe romantic triangle, Philippe Garrel shows us he only needs the barest means—plus 35mm B&W film—to tell a story. Co-scripted with his regular collaborator Jean-Claude Carrière, the film oozes desire and intensity, as two women (one played by his daughter Esther) find out what love means.