In tribute to her late husband Jacques Demy, filmmaker Agnès Varda honors his life and artistic legacy by weaving together film clips, archival footage, and interviews with collaborators such as Michel Legrand, Catherine Deneuve, Jeanne Moreau, and Harrison Ford.
After her more intimate, formally-unconventional Jacquot de Nantes, Agnès Varda films a third portrait of her late partner Jacques Demy in this touching tribute to Demy’s resplendent filmmaking career. Featuring Lola’s Anouk Aimée and The Umbrellas of Cherbourg’s Catherine Deneuve.