Lust
Two artists recall their childhood and what they imagined the seven deadly sins to be while going through a book on Hieronymus Bosch. For one of them, lust came from the French word ‘luxe’ (luxury), which he associated with sexy naked women wearing fur coats, the flames of hell, and fake diamonds.
In 1962, some of the most popular directors of the day participated in an omnibus film exploring the “Seven Deadly Sins.” This contribution by New Wave master Jacques Demy on “lust” is a tart, delightful and gorgeously shot look at temptation in Hieronymus Bosch, starring Jean-Louis Trintignant.