Monsieur Hulot goes on a holiday to a seaside resort, but accidents and misunderstandings follow him wherever he goes. The peace and quiet of the hotel guests don’t last very long with Hulot around, because although his actions are in good faith, they always turn out catastrophically for everybody.
A cyclonic force of chaos, Jacques Tati’s beloved Monsieur Hulot wreaks delightful havoc on a sleepy French seaside town in his first cinematic outing. Favoring mayhem over bourgeois comfort, this riotous, meticulously choreographed comedy gently pokes fun at the travel habits of the leisure class.