Maat
Maat is made from a self-archive of films, phone videos, found footage, and computer game screen recordings. Giving invigorating expression to contemporary Indigenous culture and identity, the film shifts between temporalities while mixing instances of sociality, play, dance, and activism.
From Ipai Kumeyaay and Payómkawichum director Fox Maxy comes this dazzling ode to the cultural landscapes of ethnic identity. Told through an impressionistic digital collage of home movies and internet ephemera, Maat is an acutely political and formally playful expression of modern Indigenous life.