Madeinusa
Madeinusa is a girl who lives in an isolated village in the mountains of Peru. This strange place is characterized by its religious fervor, and seemingly odd custom: from Good Friday at three o’clock in the afternoon to Easter Sunday, the whole village can do whatever it feels like.
A girl named after the “Made in USA” tag on her clothing is just one of many inspired signs of this curious and idiosyncratic village drama by Peruvian Claudia Llosa. Llosa traveled the world with her beguilingly unusual debut and won Berlin’s Golden Bear for her next film, The Milk of Sorrow.