Janis and Ana meet in a hospital before giving birth. Both are single and became pregnant by accident. Janis, middle-aged, doesn’t regret it. Adolescent Ana is scared. A close link between the two blossoms, which develops into a complex relationship that will change their lives in a decisive way.
Penélope Cruz gives what might just be her greatest performance in this seventh collaboration with Pedro Almodóvar. Marrying exquisite melodrama to a searing interrogation of Spain’s historic trauma, Parallel Mothers is a vivid tale of female companionship that stands among the maestro’s finest.