This film explores 14 works that the Swiss artist, civil engineer and legendary bridge builder Robert Maillart designed between 1910 and 1935. Maillart revolutionized with his functional reduction of material the work of bridge building and created his own world of forms.
From his “Architecture as Autobiography” series, Heinz Emigholz travels through Switzerland to discover the play of weight, structure, and composition that makes the concrete bridge constructions designed in the first half of the 20th century by Robert Maillart so unique.