Rohini is caught up in an endless whirl of shooting schedules. Her parents are hardly a part of her life. Things change when she discovers that her longtime boyfriend has been having an affair with another actress around the same time that her mother is hospitalized.
Inspired by a Tagore poem, Rituparno Ghosh’s Asukh is a touching account of the complex shades of a father-daughter relationship. Through the film star daughter’s journey of reconciliation, this poignant drama exceptionally spotlights the AIDS crisis, a topic rarely explored in Indian cinema.