Mama
12-year-old Xiaoxian remembers what happened over seven days in her village in rural China during the Summer of 1992. During those seven days, she witnesses three deaths and two births, including the death of her own mother who dies giving birth to her fourth sister.
Li Dongmei’s evocative, semi-autobiographical feature debut lingers on the rustic beauty and quotidian rhythm of the countryside. An ode to the inevitable circle of life and death, which is at once rapturous and staggering, this intimate film emerges as a new treasure of contemporary Chinese cinema.