Mamaville
In a small port town, fifteen year-old Ferah is spending her summer vacation at her grandmother’s beach house. The grandmother indulges in watching dating shows on television, while the granddaughter craves her own sexual release.
Luxuriating in the small pleasures of summer—like a bite from the first fig of the season—Irmak Karasu’s award-winning short emphasizes the importance of self-acceptance. Strikingly sensitive to the emotional integrity of women, this tender gem draws a profound parallel between ageing and puberty.