Manifesto
Cate Blanchett portrays 13 distinct characters, including a homeless man, an anchorwoman, a factory worker and a corporate CEO. All of them in vignettes that incorporate timeless manifestos of the nineteenth and twentieth century, ranging from Communism to Dogme 95 and Pop Art.
Tár star Cate Blanchett portrays 13 characters—including an anchorwoman, factory worker and corporate CEO—in Julian Rosefeldt’s innovative experimental piece. Inspired by Dadaism and Situationism, this tribute to artistic and political manifestos owes much to Blanchett’s tour-de-force performance.