Manito
Ex-convict Junior is struggling to get his life back on track, while his brother Manny, a top student at high school, embodies the neighborhood’s hope. On the night of his graduation party, Manny faces a life-changing decision, and Junior tries to prevent his brother from becoming another casualty.
A striking verité-style drama, shot on digital video, that deservedly took home the Jury Prize for Best Ensemble Cast at Sundance film festival. Vibrantly tuned in to a particular time and place, Manito is a slice-of-life film that anticipated the rise of the so-called American “Neo-neo Realism.”