Manta Ray
Near a coastal village of Thailand, a local fisherman rescues a stranger, who does not speak a word, offers him his friendship and names him Thongchai. When the fisherman suddenly disappears at sea, Thongchai slowly begins to take over his friend’s life—his house, his job and his marriage.
The gorgeous images and gentle storytelling of Thai director Phuttiphong Aroonpheng’s entrancing debut subtly build a compassionate evocation of the Rohingya refugee crisis in Thailand. A tale of empathy, culpability, recuperation, and blurred identities, it marks the voice of a bold new talent.