Manuela Jankovic's War
Few films explore the experience of the Eastern European diaspora in Mexico, but this study of the returning, reverberating trauma of war tackles the topic through its protagonists: a young woman at the beginning of the Yugoslav wars, and her grandmother, a Serbian immigrant to Mexico since WW2.