Kasra, a dissident Iranian author who’s been secretly writing his memoirs, is under strict monitoring by the country’s security service. As he prepares to leave the country, assassins are sent for him.
One of the most vibrant cinema scenes of our era is in Iran, right under the nose of censors. Despite a government ban on his work—and with the crew uncredited, for safety—filmmaker Mohammad Rasoulof crafted this clandestine, fiery political thriller. Winner of the Critics Prize at Cannes.