Mar
Martín goes on vacation with his girlfriend to Villa Gesell, an Argentinian beach. Everything seems normal and stable, until his mother’s arrival. Lightning strikes, and soon they need to make a car disappear.
Shot in Argentina, Chilean auteur Dominga Sotomayor’s sophomore featurette Mar started off as a script-less experiment in improvisation. It turned out to be a visually impeccable, light-hearted, yet incisive look at a stagnant relationship shrouded in all its pastel-colored glory.