Mare
Routinely, but with dedication, Mare runs her small family’s modest household, although a new washing machine is not the only thing that is missing. When a chance encounter rekindles her libido, she does not hold back for long.
Swiss director Andrea Štaka’s restrained and bittersweet portrait of a middle-aged mother ripples with the erotic possibilities of escape. Shot on 16mm, Mare’s intimate and naturalistic camework captures the emotional release of a passionate affair amid the drudgery of homemaking.