Mariana, Mariana
In the 1940s, schoolboy Carlos’ family has come to Mexico City in search of economic progress. The arrival of Jim, a boy born in the United States, provokes in Carlos a mixture of curiosity and admiration. But he particularly takes a liking to his young mother Mariana.
Beautifully recreating the period details of 1940s Mexico City, this tender coming-of-age drama makes for a simpatico companion piece to Alfonso Cuarón’s Roma. Winner of 10 Mexican Academy Awards, Mariana Mariana is a warm and nostalgic reflection on the growing pains inflicted by the class divide.