Marie for Memory
Parallel lives of two couples, one destined to suicide, the other destined to unhappiness.
Philippe Garrel was just 20 years old when he made his award-winning first feature, Marie for Memory. Prefiguring the events of May 1968, the film—which Garrel described as “a cobblestone hurled into the cinema”—is a politically incisive study in madness, lost innocence, and personal liberation.