Marija
Marija, a young Ukrainian woman, earns a living as a cleaner in a hotel in Dortmund, but dreams of having her own hairstyling salon. When she is fired without notice, she is forced to look for alternatives. In order to achieve her goal, she is ready to discard her body and her own feelings.
A stark look at the economic hardship endured by immigrants living on the fringes in Germany, Michael Koch’s formidable debut is a powerful portrayal of women’s resilience in the face of relentless precarity. Margarita Breitkreiz’s bracing performance is the beating heart of this unforgiving tale.